News

Конкурс за зелени идеи ще изпрати еко любители на пътешествие по Дунава

Стартира четвъртата „Екомания“

11 юни 2013г.

За четвърта поредна година любителите на природата ще имат възможност да споделят своите идеи за опазването на водното богатство в рамките на конкурса на екологична тематика "Екомания". Тази година темата е "Непознатият Дунав", като акцента ще бъде върху опазването на богатството и биоразнообразието на река Дунав. Те ще могат да разкажат идеите си за развитието на любимите си места край реката, както и да предложат различни варианти и форми на екотуризъм по Дунав. Еко любителите ще имат възможност също да дадат своите предпочитания за птицата-символ на река Дунав или да споделят как виждат живота по дунавски.

Конкурсът на екологична тематика "Екомания" се организира от Vesti.bg, в партньорство с Кока-Кола ХБК България и Българското дружество за защита на птиците. Състезанието има за цел да насочи вниманието към водното богатство на България и биоразнообразието във водните басейни. Еко любителите ще могат да качват своите идеи в секцията "Екомания" на Vesti.bg., описани в обем от 250 до 1000 думи, по следните теми:

- Птица-символ на река Дунав и как да я превърнем в запазена марка

- Моето любимо място край река Дунав: как да го запазим и развием

- Екотуризъм: опознай непознатия Дунав, за да го обикнеш

- Живот по Дунавски: минало и бъдеще

Срокът за споделяне на идеята е 26 юни. Читателите на Vesti.bg ще могат да гласуват за всяка от идеите и така ще определят 20-те най-добри от тях. Жури ще излъчи победителите, които ще получат награди. Победителите ще бъдат обявени на 29 юни -Международния ден на река Дунав, във Vesti.bg.

Голямата награда е тридневен круиз по делтата на Дунав, осигурена от Кока-Кола ХБК България. Ще има и поощрителни награди, осигурени от БДЗП - книга-албум на BirdLifeInternational - "People and Birds" и най-новото издание на БДЗП - "Полеви определител на птиците".

За трета поредна година официален партньор на "Екомания" е Кока-Кола ХБК България с инициативата „Зелен Дунав”, която е част от дългосрочната политика на компанията за опазването и устойчивото използване на водните ресурси. За първи път конкурсът се организира в партньорство с Българското дружество за защита на птиците.